Skip to main content

El nostre projecte

Una proposta personalitzada per a cada etapa

Etapes

Etapes de 0 a 1 any

De 0 a 1 any

Es fomenta el vincle afectiu, el bressoleig i la sensació de seguretat.

etapes de 1 a 2 any

De 1 a 2 anys

S’impulsa l’exploració de l’entorn, el desenrotllament del moviment i els primers passos cap a l’autonomia.

etpes de 2 a 3 any

De 2 a 3 anys

Es potencia el joc simbòlic, l’adquisició del llenguatge i la socialització amb els iguals.

Etapes escoleta de maru

Una atenció integral

icono activitats

Activitats i rutines

Propostes diàries que combinen joc, descans, hàbits d’higiene i alimentació saludable.

icono emocional

Acompanyament
emocional

Espais que permeten expressar sentiments, desenvolupar l’empatia i establir vincles afectius segurs.

icono plurilinguisme

Plurilingüisme

El valencià és la llengua vehicular. Introduïm l’anglés des de ben menuts a través del joc i les rutines.

icono menjadors

Menjadors i hàbits
saludables

Cuina pròpia i natural, amb menús equilibrats i adaptats a cada etapa amb ingredients frescos i de proximitat. Promovem el descobriment de sabors i textures.

icono habits

Hàbits d’autonomia

Rutines diàries com rentar-se les mans, parar taula i provar nous aliments per fomentar la seguretat i la independència.

icono joc

El valor del joc

Espais de joc simbòlic, expressió artística i creativa, ambients multisensorials I oportunitats per al joc lliure, l’experimentació i el moviment. Galeria amb xiquets jugant, pintant i en acció.

Etapes de 0 a 1 any

Senyals d'identitat

Plurilingüisme i lengua vehicular

El valencià és la llengua vehicular principal del centre. Paral·lelament, fomentem l’ús d’altres llengües, com l’anglès i el castellà, amb l’objectiu de promoure el plurilingüisme i facilitar la integració, la diversitat i la tolerància entre l’alumnat.

Integració i multiculturalitat

Som una escola democràtica que aposta per la integració i la multiculturalitat. La participació i la interacció de tota la comunitat educativa (famílies, professorat, alumnat, personal no docent i entitats de l’entorn) són fonamentals en el nostre dia a dia.

Desenvolupament emocional

L’educació emocional ocupa un lloc central en el nostre projecte. No només atenem els processos cognitius, sinó també els aspectes afectius i socials, ja que aquests influeixen directament en l’aprenentatge i en el benestar dels infants. Fomentem l’afectivitat, l’equilibri i la capacitat de gaudir de les relacions humanes.

Expressió artística

Donem una gran importància a l’expressió artística en totes les seves formes (música, arts plàstiques, jocs, teatre, etc.), ja que considerem que la creativitat és clau per al desenvolupament integral i emocional dels infants.

Desenvolupament harmònic i integral

Promovem el desenvolupament global de les nenes i els nens, atenent les seves necessitats físiques, afectives i intel·lectuals. Valorem les seves capacitats, respectem els seus ritmes d’aprenentatge i potenciem els seus interessos i formes d’expressió.

Aprenentatge actiu i constructivista

Entenem el procés d’ensenyament-aprenentatge com una experiència activa i constructivista. Fomentem la recerca, la curiositat, la iniciativa i la reflexió, situant l’alumnat com a protagonista del seu propi aprenentatge.

Escola inclusiva i participativa

Creiem en la inclusió i la participació com a formes d’organització i funcionament escolar. Afavorim espais i canals de comunicació oberts, que permeten la implicació de tota la comunitat educativa i garanteixen que tothom pugui expressar les seves inquietuds i formar part activa del projecte comú.

Funció del professorat

El professorat assumeix el rol de facilitador de recursos i dinamitzador dels processos d’aprenentatge. Amb una actitud oberta, flexible i en formació permanent, el treball en equip del claustre garanteix la confiança, la unitat i la coherència educativa per a tot l’alumnat.

Metodologia

Teoria de Piaget

Ens centrem en l’etapa sensoriomotriu, on l’aprenentatge es produeix a través dels sentits i de les accions motores. Així, oferim experiències que estimulen la descoberta, la manipulació i la interacció amb l’entorn.

Pedagogia Pikler

Inspirada per Emmi Pikler, aquesta metodologia atén especialment el desenvolupament de 0 a 3 anys, posant l’accent en el moviment lliure i l’autonomia dels infants. Es basa en dos pilars fonamentals: l’activitat autònoma i el respecte pel ritme individual de cada xiquet i xiqueta.

Intel·ligència emocional de Goleman: Considerem essencial ajudar els infants a identificar, expressar i gestionar les seues emocions des de ben menuts. Aquesta atenció emocional afavoreix la formació d’una autoestima saludable i la capacitat de relacionarse de manera positiva amb l’entorn.

Enfocament Reggio Emilia

Reconeixem la capacitat i el potencial innat de cada infant, fomentant la seua curiositat i creativitat. L’art i les diferents formes d’expressió són eines clau per a l’aprenentatge, i la participació activa de les famílies és fonamental en el nostre projecte educatiu.

El nostre centre es construeix sobre pilars bàsics com l’afecte, l’atenció personalitzada, la higiene, l’alimentació saludable i l’educació emocional, tot adaptant-nos a les innovacions tecnològiques i a les necessitats de les famílies i l’alumnat.

La professionalitat, experiència i creativitat del nostre equip docent es reflecteix en el treball col·laboratiu, la preparació d’unitats didàctiques i projectes d’interès, i la integració de la diversitat social i cultural. Apostem per una escola inclusiva amb el lema: “Escola integradora, escola per a totes i tots”.

Serveis i activitats destacades

Cuina pròpia i natural: Oferim menús saludables i adaptats, promovent hàbits
alimentaris positius des de la primera infància.

Gabinet psicoeducatiu

Disposem d’un servei especialitzat d’estimulació primerenca per afavorir el desenvolupament global dels infants.

Aules multisensorials i jocs d’exploració: Espais pensats per a treballar la intel·ligència emocional i desenvolupar les habilitats bàsiques.

Tallers i activitats familiars

Organitzem tallers d’iniciació a la lectura, conta-contes amb la participació d’avis i àvies, eixides culturals (teatre, educació vial, granja escola, biblioteca, visites intergeneracionals) i celebracions lúdiques per fomentar la participació de les famílies.

Atenció especialitzada a bebés

Acollim infants des dels quatre mesos, amb personal qualificat i programes específics per estimular les seues primeres habilitats perceptives i motrius.

Etapes de 0 a 1 any
Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia - Financiado por la Unión Europea - NextGenerationEU